Alla inlägg under juli 2014

Århundradets värmebölja är här, och just då ska givetvis jag flytta!
Har nu bott en vecka i nya hemmet och stormtrivs bortom ord! Har varit jobbigare än jag kunnat föreställa mig, dels att bo i det kaos som det innebär att flytta i flera veckor. Sen själva förflyttander. Är så enormt mycket kvar att göra, och möbler och smågrejs att köpa. Men ikväll kände jag att de va dags att stanna upp. Så efter jobb och storhandling slog jag mig ner på altanen, har blandat drinkar till mig själv och tittat på vattenspridarens rörelser, låtit de skymma och tänt ljus. 23.00 och det är 26 grader. Helt underbart.
Men efter veckan som varit, veckorna före de och nu så känner jag hur trött jag är. Och i ärlighetens namn ensam! Har haft folk omkring mig så många dagar, i olika konstellationer och sammanhang, och ikväll är det bara jag. Njuter förvisso i viss mån, men konstigt nog saknar jag sällskapet. Jag som är ensam så mycket, och älskar "egen tid".
Stannar jag upp hamnar jag där igen, med handen på magen och fantasier om det där tomma rummet där uppe på övervåningen. Nästa söndag kommer hjärtat mitt hem. Längtar mig smått galen!

Om en vecka vaknar jag på ny adress. Som jag längtar!
Men så mycket jobb det är. Har bott i samma lägenhet i nästan åtta år och fascineras över hur pass mycket man kan samla på sig. Minns när jag flyttade hit från en väldigt liten lägenhet och insåg att jag hade mängder med lådor och skåp som stog helt tomma. Så är de inte nu kan jag säga! Slänger, packar ner och slänger lite till. Jodå, från vissa gömmor slänger jag faktiskt mer än jag packar. Skönt!

Har börjar fundera över det där med ägglossningstest ändå.
Hade från start bestämt mig för att undvika allt sånt, tycker ju att det är press nog som det är. Men jag vill inte missa fler chanser, och kan man höja möjligheten om än bara marginellt så varför inte? Eller?
Okej, såhär är det, "sunt förnuft" säger, äh, vi har alla möjligheter till en graviditet som det är när min karl är hemma dvs, min "längtans förnuft" säger, gör allt som kan göras för att förstärka de där chanserna.
Så, vad har folk för erfarenheter av ältest? Märken bättre eller sämre än andra? Är det värt det, då menar jag både ekonomiskt och psykologiskt?
Vill inte längta längre nu, jag vill så himla mycket. Ogillar att känna ett hugg av sorg när jag hör någon som jag borde glädjas med berätta om sin graviditet.

Gravidmagar, ul-bilder och bilder på nyfödda bebis invaderar min fbsida.
Om man bara kunde göra en filtrering så man slapp se. Visst, klart jag gläds med dom. Men sorgen som väcks gör att jag vill skrika ut arga och bittra kommentarer till dom allihopa. När är bilden min att lägga upp? Lyckan jag förstår att de måste känna, när ska jag få känna exakt hur den känns?
Avundsjukan jag känner är knappt sund.
Med mannen borta med äl chanser som passerar och så lägger man till ett hormonstinnt pms humör på de, jisses, vet knappt vilken fot jag ska vila på.
En äl till att låta bero, sen, sen nästa då, snälla snälla snälla! Vill att det ska bli augusti NU!
Vill att det ska bli september med ett stort fett plus på stickan!
Men innan dess ska massa hända. Två veckor kvar tills jag tar flyttlasset och flyttar till vårt radhus. Sen två veckor senare kommer mitt hjärta hem. Längtar nå fruktansvärt efter min man. Skulle kunna ge mycket för att dela de här kommande veckorna med honom. Men nu ser livet ut som det gör, inget nytt, inget chockerande. Bara bita ihop och hålla hårt fast i allt de där positiva som vi har framför oss och tillsammans. På med rustningen och leendet och fortsätta hoppas på att vi snart lyckas få till vår lilla plupp!

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Skapa flashcards