Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Försöker samla ihop.

Ligger och lyssnar till takdroppet mot plasttaket över altanen.
Förra veckan avslutades på bästa tänkbara vis. På fredagseftermiddagen satt jag på banken och allt gemensamt jag och mitt ex haft där avslutades. Bodelningen är inskickad och nu väntar tio dagars handläggningstid på det. Tänk att dagen slutligen kom! Vi är över och han har inte längre makten över mig eller mitt boende eller mitt liv. Tänk vad jag skulle vilja att morfar skulle funnits kvar för det här. Men jag har mormor, ja och givetvis också mamma och pappa. Det är min tur nu!
Sen länge har den där flaskan med champagne legat på kylning, flaskan jag och mitt ex fick av min pappa den dagen vi vann budgivningen på huset. Den flaska som va den första att läggas på kylning inför att han skulle komma hem för första gången. Flaskan har legat kvar där sen dess, och sen en lång tid tillbaka så har den varit ämnad för mig och min bästa vän den dagen vi kunde säga att allt va över. Oavsett hur det skulle komma att se ut, bara att det blivit avslutat. Så i fredags äntligen! Mannen som kommit - gått, för att nu kommit tillbaka frågade snabbt om det skulle bli inflyttningsfest, jag svarade med att jag och min vän skulle dricka champagne och drinkar varpå han frågade om han skulle bli inbjuden. Så vi tre skålade in första dagen på resten av mitt liv. Efter att min vän åkt hem fortsatte jag och mannen att dansa i vardagsrummet fram till morgonen.
Dessa två, min älskade vän som jag inte skulle klara mig utan i något avseende, och han, mannen jag trivs så bra med.
Behöver dock snart en kväll med egentid med min vän. Så mycket händelser att avhandla, och så mycket planer att smida.
Massor med snö har kommit över helgen med, fram med skyffeln och välkomna de ömma axlarna.
Tillbringade flera timmar i soffan under söndagskvällen, försökte samla ihop känslor, intryck och händelser. En underlig känsla av tomhet kom över mig. Så lång tid av oro, försök att hitta lösningar och funderingar är plötsligt över. Jag kan välja själv, börja våga drömma och fantisera.
Igår kom det en ny mängd med snö och till kvällen utlovades regn, så snabbt hem efter jobbet för att få bort snön innan den skulle förvandlas till is. Plockade bort julen, eller de som bara vart advent i fönstrena. Mannen hörde av sig och ville bjuda på kaffe.
Ikväll åkte jag dit direkt efter jobbet, gemensam middag, iväg på ett kort ärende och sen film.
Har svårt att känna allt jag vill känna, tröttheten kryper däremot sig på nu. Är många spänningar som så sakteliga börjar släppa. Men lugn och ro, minimalt med stress och måsten. Jag ska inte tvinga mig till en känsla, i något avseende, jag ska låta mitt mentala jag få ta hand om det helt själv. Jag välkomnar allt som eventuellt komma skall. Så länge det är äkta, så länge som jag, mina känslor och mina beslut är det som avgör utgången.
Omfamnar resten av mitt liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Tre år efter första mötet. En flytt på 30mil. En son som lyser upp allt. Och nu - nu är vi sen en vecka tillbaka äkta makar! Livet är en bergochdalbana, häng kvar när de går utför, för när det går upp igen är det värt allt. Kärlek, gränslös kärlek...

Tänk att vi nu kommit så långt in i graviditeten att planeringen av förlossningsväskan är igång. Känns surrealistiskt! Min pojke är aktiv som tusan i magen. Är en fantastisk period i mitt havandeskap. Huvudet har helt släppt vardagen och lusten ti...


Så sitter på morgonrapporten på jobbet och känner hur ont de gör under höger bröst. Allteftersom morgonen går så ger de inte riktigt med sig. Oron kryper sig på. Ringer BM som hänvisar till förlossningen. Okej, sagt och gjort. Ringer och får tid d...


Wow va tiden går. 50 dagar till jul 70 dagar till föräldraledighet 100 dagar till beräknad ankomst Jag mår riktigt bra i kroppen. Ingen foglossning än. Dagliga sparkar och buffande från min son. Jag är vaken. Handledernas smärta har nästan hel...

Ett nästan konstant buffande därinne i magen. Lyckorus varje gång min sambo får en knuff på handen. Nu äntligen har den där lyckan och längtan tagit mig i sitt grepp. Min mage är nu så stor att jag undrar hur stor den kommer bli då den riktiga växt...

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards