Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Uppmärksamhet som väcker känslor

Senaste veckan har bestått av en tur till Oslo, samt en kryssning till Mariehamn. Och vad kan jag säga. Jag älskar att resa. Älskar att möta människor. Älskar friheten det ger.
Så när jag reser så blommar jag, kan inte säga annat. Vet att jag utstrålar något som tilltalar. Och denna gång är jag ju dessutom kär. Tror att det glittrandet också syns.
Jag har fått uppmärksamhet, tacksamt tagit emot den och lite till längtat efter min man!
För de som faktiskt visat intresse har jag haft otroligt kul med. Pratat, skrattat, skålat och en och annan spontandans har det blivit. Men stopp där. Ännu en del som i mig som är så stärkt av att ha funnit en kärlek som känns så äkta.
Jag har kul och jag vill för stunden inte sakta ner, jag njuter av allt vad livet ger.
Mannen och jag träffas alldeles för sällan i min mening. Men alltid med varandra i åtanke. En längtan. Hans blyghet kan många gånger få mig att slita mig i håret, tycker jag bjuder in och öppnar upp för honom att kliva in. Och han gör det, med lilltån. Jag läser mellan orden vad han menar och kanske skulle vilja säga. Han visar uppskattning för mina ord och handlingar. Men jag skulle så gärna vilja få det där sista, bekräftelsen från honom, de där orden som ligger bakom det han säger, som jag tror han vill säga men inte förmår. Jag pratar inte om det stora "jag älskar dig", jag pratar om att t.ex med ord säga "jag längtar efter dig också". Istället kan jag få till svar att kan vi inte ses snart, eller ska vi inte ta och göra det här.
En smått lustig händelse skedde i söndags. Han hade bilen inne i stan, och istället för att be mig om skjuts så tar han bussen in. Frågade honom varför, och fick till svar att han är van att klara sig själv, att göra saker själv. Påpekade att nu behöver han faktiskt inte det. Vi är två nu. Återigen, inget klockrent svar, utan han kramar om min hand ännu lite hårdare och ger mig de finaste av leenden och ögon som skvallrar om tacksamhet och kanske en gnutta rädsla.
Jag är fast besluten att få honom att våga känna sig helt trygg i mig, i mina känslor och mina förhoppningar om oss. Besluten men utan att skrämma bort honom. Det är en skör linje. Men från vår första dejt har jag känt det här, och för varje dag och vecka som går blir det allt starkare. Jag häpnas inte längre i mina tankar när jag tänker jag älskar honom, jag blir varm av känslan. Jag ger mig själv utrymmet, och honom bekräftelsen i att ibland säga det till honom. Jag blir lika rädd varje gång, men hans kroppsspråk och min lättnad av att både säga och våga lugnar mig i samma stund jag tystnar.
Tror inte han är där än. Men det känns okej. Vi har pratat en del om rädslor. Och jag förstår honom, mer än han förstår att jag gör. Jag vet dock att han tycker om mig mycket. Jag vet att han inte vill ha någon annan än mig i sitt liv. Och min magkänsla, eller låt oss kalla det för intuition säger att han kommer. Så snart han vågar. Då kommer vi ha allt framför oss. Allt vi vill ha. Vår framtid.
Och .... om inte. So be it. Jag älskar, jag dagdrömmer och jag njuter av denna man. Och jag njuter av att känna denna trygghet i att tillåta mig själv att vara sårbar. För honom kan jag fälla tårar. För honom kan jag vänta. Lite tacksam över hans rädsla, vi kastar oss inte in på vatten vi inte bottnar i. Hans rädsla tillåter mig att våga.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Tre år efter första mötet. En flytt på 30mil. En son som lyser upp allt. Och nu - nu är vi sen en vecka tillbaka äkta makar! Livet är en bergochdalbana, häng kvar när de går utför, för när det går upp igen är det värt allt. Kärlek, gränslös kärlek...

Tänk att vi nu kommit så långt in i graviditeten att planeringen av förlossningsväskan är igång. Känns surrealistiskt! Min pojke är aktiv som tusan i magen. Är en fantastisk period i mitt havandeskap. Huvudet har helt släppt vardagen och lusten ti...


Så sitter på morgonrapporten på jobbet och känner hur ont de gör under höger bröst. Allteftersom morgonen går så ger de inte riktigt med sig. Oron kryper sig på. Ringer BM som hänvisar till förlossningen. Okej, sagt och gjort. Ringer och får tid d...


Wow va tiden går. 50 dagar till jul 70 dagar till föräldraledighet 100 dagar till beräknad ankomst Jag mår riktigt bra i kroppen. Ingen foglossning än. Dagliga sparkar och buffande från min son. Jag är vaken. Handledernas smärta har nästan hel...

Ett nästan konstant buffande därinne i magen. Lyckorus varje gång min sambo får en knuff på handen. Nu äntligen har den där lyckan och längtan tagit mig i sitt grepp. Min mage är nu så stor att jag undrar hur stor den kommer bli då den riktiga växt...

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards