Direktlänk till inlägg 20 mars 2016

Fan och helvete och dess mostrar...

Jag gjorde det där jag lovade mig själv att inte göra. Kolla upp!
Känslan är så nära magi man kan komma, för varje orosmoln jag spelar upp i något konstigt scenario för mig själv, har han kontrat med något som fått molnet att fullkomligt upplösas och tryggheten och lyckan sprider sig igen.
Jag vaknade så lycklig imorse. Men, av girighet eller om det är ett typiskt kvinnligt drag så ville jag så gärna få en liten extra bekräftelse idag. Jag ville se hur länge sen han va inloggad på den sidan han och jag först fick kontakt. Har funderat på det rätt många gånger. Men, övertalat mig själv att inte kolla. Han träffar mig nu. Vi har pratat om att vi inte träffar andra. Jag slutade logga in på sidan nånstans kring en vecka efter vår första dejt. Men, är defintivt inte oskyldig, jag bytte e-post adress med en person där. Inte för att de finns kemi, inte för att vi kommer ses, utan för att vi har en rolig trevlig dialog. Och den känslan är ömsesidig. Men de kändes inte rätt att fortsätta vara online på en dejtingsida när man träffat någon som väcker fjärilar i magen bara för att man har en trevlig konversation. Rätt eller fel, döm som du vill.
Hur som haver. Loggade in idag, enbart för att få se att han inte heller är aktiv där längre. De va inte det jag fick se. Han va senast inloggad i torsdags. Före eller efter vår dejt mån tro? En vän jag pratat med försöker peppa mig med att han kanske gjort precis som jag, kollat hur aktiv jag är såhär efter vi börjat ses. Kanske är de så, i de bästa av världar.
Det är för tidigt att ifrågasätta honom. Hans lojalitet. Eller hans känslor. Han kanske också skriver med nån som är kul, men inte på det planet som han har mig. Jag vet inte. Försöker förtränga. Ångrar så att jag gjort det jag gjort, jag skulle bara låtit de bero. Litat på känslan han ger mig. Vart de lite kantstött nu? Kommer jag tvingas dra upp min guard nu när det känts så skönt att bara åka med? Jag känner hur mitt försvar riktigt sträcker på sig för att se om det är dags att agera, jag tvingar de att hålla tillbaka. Jag vill ha den här känslan med den här mannen. Jag har den bästa känslan med den här mannen.
Så varför varför varför envisas jag med att rasera den? För mig själv.
Är velig och rastlös ikväll. Försökt koncentrera mig på tvn utan framgång, försökt läsa några rader i boken utan framgång. Som den perfekta timingen han, eller vi haft fram till nu, så skulle några fina ord eller så bara en smiley i ett sms sitta riktigt bra precis just nu.
Fan fan fan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Tre år efter första mötet. En flytt på 30mil. En son som lyser upp allt. Och nu - nu är vi sen en vecka tillbaka äkta makar! Livet är en bergochdalbana, häng kvar när de går utför, för när det går upp igen är det värt allt. Kärlek, gränslös kärlek...

Tänk att vi nu kommit så långt in i graviditeten att planeringen av förlossningsväskan är igång. Känns surrealistiskt! Min pojke är aktiv som tusan i magen. Är en fantastisk period i mitt havandeskap. Huvudet har helt släppt vardagen och lusten ti...


Så sitter på morgonrapporten på jobbet och känner hur ont de gör under höger bröst. Allteftersom morgonen går så ger de inte riktigt med sig. Oron kryper sig på. Ringer BM som hänvisar till förlossningen. Okej, sagt och gjort. Ringer och får tid d...


Wow va tiden går. 50 dagar till jul 70 dagar till föräldraledighet 100 dagar till beräknad ankomst Jag mår riktigt bra i kroppen. Ingen foglossning än. Dagliga sparkar och buffande från min son. Jag är vaken. Handledernas smärta har nästan hel...

Ett nästan konstant buffande därinne i magen. Lyckorus varje gång min sambo får en knuff på handen. Nu äntligen har den där lyckan och längtan tagit mig i sitt grepp. Min mage är nu så stor att jag undrar hur stor den kommer bli då den riktiga växt...

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards