Alla inlägg den 14 april 2015

Att upptäcka att det växt fram enormt starka känslor samtidigt som man inbillar sig att ens egna skydd är så pass högt ställt så det borde vara omöjligt blev en upptäckt av rang. Och jag vet när de slog om för mig, och jag vet när jag insåg det. Men, mannen som funnits med en tid har varit mer än väl tydlig, och jag likaså. Det skulle ju bara stannat vid det...
Känns som en evighet sen vi sågs sist. Det är det inte. Han som ogillar sms har skrivit, inte ringt som tidigare. "Småpratade" via sms i lördags natt. Nånting gav mig känslan av att han ville höra efter vad jag gjort och hade för mig, mer ett kontrollerande än ett hej hur är läget efter tolv på natten. Men inget saknande, inget förslag om att ses.
Jag ska försöka släppa honom nu. Vad som än händer är vi inte påväg åt samma håll.
Men känslan har väckts i mig. Jag längtar efter min familj, jag vill träffa min mrRight. Och det kommer inte ske om jag hänger kvar vid mannen.
Så, tar ett litet steg. Jag har nu skapat mig en profil på en nätdejtingsajt. Men oj va svårt det är då, om man ska göra de ordentligt. Hur promotar jag mig själv utan att bara plocka godbitarna som jag underförstått då också lovar att de finns där? Vem beskriver jag när jag berättar om vem jag söker? Jag vill inte efterlysa en make, men absolut hoppas jag på att träffa den som de känns så för. Skriver jag ut att det jag söker är man och barn så skräms nog många, och jag vet inte om jag vill dejta en potentiell make heller, jag vill dejta en skön kille med hjärtat på rätta stället, sen vad de leder till - ja de får ju tiden utvisa. Vet exakt vad jag vill ha i långa loppet. Men?
Tänkt att why not, vad är de värsta som kan hända?! Får se om jag vågar driva det vidare. Men jag är faktiskt där nu, jag vill träffa någon. Ömsesidigt pirr, den första beröringen, fjärilarna i magen när hans namn visas på telefonen. Första trevande osäkra försöken att närma sig något stort. Sen - lugnet. Jag vill verkligen träffa den där personen jag är helt komfortabel med, som känner samma tillsammans med mig. En självklarhet värd att underhållas, och en gemensam framtid.
Tips och råd om denna läskiga värld av internetdejter mottages tacksamt!

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards