Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Xet har gift sig

Ja okej, jag är väl påverkad av kvällstidningarnas rubriksättningar.
Men, denna morgon behövdes inte alla mina larm, vaknade långt före. Med ett ryck.
Drömde att jag som vanligt satt med telefonen i handen när en Facebook notis rullade upp om att mitt ex uppdaterat sin relationsstatus och gift sig. I min dröm flippade jag totalt, troligen inte helt olikt mitt beteende på riktigt förrutom kanske lite mer aggressiv. Jag flög på honom utomhus, han hade en stor blåtira kring sitt högra öga, någon hade kommit åt honom före mig, jag försökte riva honom med till mitt stora förtret hade jag bitit ner alla mina naglar, med den insikten bet jag honom hårt i axeln. Grät inte, bara skrek. Han sa att de gift sig i september, i samma veva som jag ändrat namn på brevlådorna.
Ja, drömmar fascinerar mig. Kan bli påverkad på både gott och ont, och full i skratt! Stör mig lite på hur han fortsätter ha ett grepp om mig. Men idag vaknade jag inte med panik, eller sorg, eller ens ilska. Samlade ihop intrycken från drömmen innan jag valde att öppna ögonen och påbörja min dag en halvtimma före normalt.
Önskar mitt ex så mycket ont, skrämmer mig lite hur man kan hata någon så djupt som man älskat så högt. Glad att han är borta. Finns inget kvar av oss längre, och det finns ingen saknad.
Nu finns en längtan, efter någon ny. Någon som får mig att våga, att hoppas, att se framtiden tillsammans med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Tre år efter första mötet. En flytt på 30mil. En son som lyser upp allt. Och nu - nu är vi sen en vecka tillbaka äkta makar! Livet är en bergochdalbana, häng kvar när de går utför, för när det går upp igen är det värt allt. Kärlek, gränslös kärlek...

Tänk att vi nu kommit så långt in i graviditeten att planeringen av förlossningsväskan är igång. Känns surrealistiskt! Min pojke är aktiv som tusan i magen. Är en fantastisk period i mitt havandeskap. Huvudet har helt släppt vardagen och lusten ti...


Så sitter på morgonrapporten på jobbet och känner hur ont de gör under höger bröst. Allteftersom morgonen går så ger de inte riktigt med sig. Oron kryper sig på. Ringer BM som hänvisar till förlossningen. Okej, sagt och gjort. Ringer och får tid d...


Wow va tiden går. 50 dagar till jul 70 dagar till föräldraledighet 100 dagar till beräknad ankomst Jag mår riktigt bra i kroppen. Ingen foglossning än. Dagliga sparkar och buffande från min son. Jag är vaken. Handledernas smärta har nästan hel...

Ett nästan konstant buffande därinne i magen. Lyckorus varje gång min sambo får en knuff på handen. Nu äntligen har den där lyckan och längtan tagit mig i sitt grepp. Min mage är nu så stor att jag undrar hur stor den kommer bli då den riktiga växt...

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards