Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Blombud!

Javisst!
I lördags förmiddag ringde närmsta blomsterhandel och jag hade en bukett att få levererad. Oj, tankarna snurrade, så många bollar i luften eller kanske rättare sagt män som jag har kontakt med. Dejt 2 och jag skrev länge och väl på kvällen efter senaste inlägget och vi bestämde att jag skulle komma till honom till de hus han försöker städa ur och lägga ut på försäljning. Kan det vara han som skickar blommor? Hmm, dejt 1 kanske, kan inte lista ut om han är ointresserad eller bara tystlåten och blyg. Kanske hans sätt att visa att du där, jag är intresserad. Sen har vi mannen från vintern .... nej, skulle han aldrig göra! Han har däremot ringt på morgonen och vi pratade en rätt lång trevlig stund. Sen slutligen den smått besatta killen som så sent som i tisdags klargjorde att han minsann inte tänker höra av sig mer. Ånej, det vore ju så typiskt!
Så blombudet kommer, med fjärilar i magen öppnar jag upp pappret. Läser kortet, ingen undertecknad. En ursäkt om att ha varit dryg och en önskan om att få bjuda på middag, mitt val av dag, stad och restaurang.
Jodå, kan ju bara vara han som jag så gärna trodde gett upp. Jag skickar ett sms till honom för att försäkra mig om att de va från honom. De va de. Jag tackade.
Så lördag eftermiddag tar jag mig slutligen iväg de många mil hem till dejt 2. Huset ligger fantastiskt vackert. Men det syns att rätt likt min egen historia så är det ett hus som aldrig blev hem, ett löfte om framtidsplaner och en matta som rycktes bort alldeles för oväntat och fort. En oavslutat start på resten av livet.
Återigen har vi en kväll som knappt är tyst en enda minut. Prat, skratt, flirtande, flinande. Vårt internskämt som bara spinner vidare till absurdum!
Vi åker gemensamt tillbaka till min hemstad och möjligt hans blivande stad. Säger hejdå med ett stort leende och en lång kram när jag släpper av honom.
Något som stört min ganska bekymmersfria lördagskväll och söndagsförmiddag är otaliga missade samtal från mannen från i vintras, tre gånger ringde han under kvällen, och inte mindre än sex gånger på söndagen. Ensam i bilen ringde jag upp. Han pratade och frågade, skrattade och frågade sen om jag ville komma och se på film, han skulle just hämta upp barnen. På polestudion va det kursavslutning och uppvisning, jag va där och tittade på alla fantastiska dansare, wow, vilka bedrifter. Pga en väldigt ond rygg valde jag att sitta bredvid och låta mig underhållas.
Så efter de åkte jag till mannen. Åh så glad jag vart att träffa barnen, och de vart glada att träffa mig! Killen vart tonåring i veckan!
Så mannen och jag pratar, dricker kaffe. Ser en film. Vi kan varandra så bra. Vet när det är läge att prata mitt i en film, skrattar på samma ställen. Som jag trivs med denne karl! Fan!
Vi lutar oss lätt mot varandra i soffan, han ber mig sova kvar, men jag väljer att trots att kvällen blir väldigt sen att åka hem. Det här är någon som kan göra mig illa, och jag vill hellre ha honom kvar. Som ett positivt inslag i mitt liv. Han skrev nu imorse och sa att de va roligt att ses igen, och nämnde en nästa gång.

 
 
Blommis Mohammed

Blommis Mohammed

9 juni 2015 18:33

Tycker det är helt underbart att se att romantiken lever kvar på detta sätt. Hemliga beundrare och blommor som skickas. Tycker det är underbart! Så kul att du fick det!

http://www.blommis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Tre år efter första mötet. En flytt på 30mil. En son som lyser upp allt. Och nu - nu är vi sen en vecka tillbaka äkta makar! Livet är en bergochdalbana, häng kvar när de går utför, för när det går upp igen är det värt allt. Kärlek, gränslös kärlek...

Tänk att vi nu kommit så långt in i graviditeten att planeringen av förlossningsväskan är igång. Känns surrealistiskt! Min pojke är aktiv som tusan i magen. Är en fantastisk period i mitt havandeskap. Huvudet har helt släppt vardagen och lusten ti...


Så sitter på morgonrapporten på jobbet och känner hur ont de gör under höger bröst. Allteftersom morgonen går så ger de inte riktigt med sig. Oron kryper sig på. Ringer BM som hänvisar till förlossningen. Okej, sagt och gjort. Ringer och får tid d...


Wow va tiden går. 50 dagar till jul 70 dagar till föräldraledighet 100 dagar till beräknad ankomst Jag mår riktigt bra i kroppen. Ingen foglossning än. Dagliga sparkar och buffande från min son. Jag är vaken. Handledernas smärta har nästan hel...

Ett nästan konstant buffande därinne i magen. Lyckorus varje gång min sambo får en knuff på handen. Nu äntligen har den där lyckan och längtan tagit mig i sitt grepp. Min mage är nu så stor att jag undrar hur stor den kommer bli då den riktiga växt...

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards