Alla inlägg den 9 oktober 2013

Gravtester till förbannelse! Vet att det än så länge är långt till jag ens borde tänka tanken på att börja kissa på stickor, men ... överanalyserande som jag är så gömmer jag mig bakom "kunskap är kung" och börjar läsa på. Det finns miljoners miljoners och ännu fler olika sorter och märken, alla tycks dock visa resultat med 98-99% säkerhet, och enligt många så skulle de visa felaktigt så är det vid ett negativt resultat, att det skulle visa positivt och sen inte vara så verkar obefintligt. Men sen kommer de till åsikterna kring NÄR man bör testa och där finns det tydligen lika många teorier som antalet olika test. En del påstår att det kan ge utslag i princip direkt, andra tycker man ska vänta tills den dagen mensen uteblir. Läser man vidare på kanske lite mer vetenskapligt lagda sidor så framgår de tydligt att ett befruktat ägg fastnar först efter 4-7dgr och först då börjar kroppen producera graviditetshormonet HCG, vilket är de hormon som ger utslag på ett gravtest. Så från de 7dgr till de 14dgr efter ägglossning som mensen bör starta enligt en normal cykel verkar väl någorlunda rimligt att våga sig på ett test. Har dock en känsla att papperskorgen i badrummet kommer svämma över med negativa test från någon dag efter ägglossning och framåt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards