Alla inlägg den 16 oktober 2013

Jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är över att ha just den bästa och närmsta vän jag har. Hon är alltid guld värd för mig, men just nu, när jag hoppas och funderar så mycket så är hon ovärderlig. Hon är själv trebarns mamma, med den minsta på precis fyllda ett. När jag skenar iväg bland allt ifrån förhoppningar till farhågor så finns hon där. Ett bollplank som med ett leende tar emot allt knas. Och som också hjälper mig att komma ner på jorden igen. Jag tycker det är uppriktigt jobbigt att hoppas så innerligt. Mitt förnuft säger att sånt här tar tid, par försöker i år utan resultat, och inget talar för att vi skulle vara något annorlunda än andra. När min vän inser att jag tycker det är jobbigt så drar hon fram lite statistik ur skjortärmen och berättar att snittet för par att bli gravida ligger på sju månader. Tack! Och jag menar det verkligen, även om mitt eget förnuft redan varnat mig, så är det så skönt att få det bekräftat av någon annan. Har gått och oroat mig en hel del för det där vinet som jag vill ha, framförallt på semestern, även i den frågan kunde hon lugna mig, och inte bara med sin egna erfarenhet utan med fakta om ett fosters utveckling och vad som händer och sker.
Underbara underbara människa. Utan dig skulle jag vara helt lost, mer rädd och säkert ännu mer oförberedd än vad jag känner mig ändå.
Att försöka få barn är inte direkt något man sitter och pratar om med kollegorna på fikarasten, eller ens med vänner bara sådär, det känns oerhört privat, så därför känns det extra skönt att ha turen att ha den där personen som man litar på i alla lägen, en utomstående som ändå står en så nära.
Hoppas alla har en vän som jag, inte bara under något sånt här, utan alltid!
Helena, du är en klippa, tack!

Jodå, efter föregående natts timmerstocksdragande från min sida skulle jag då in på Apoteket för att inhandla nässpray i hopp om bättring. Men vad säljer dom mer på Apoteket än just nässpray? Jo just, gravtest.... Fann mig själv läsa igenom all info på alla förpackningar. Insåg ganska snart att det skulle följa med ett test hem, och lika insiktsfullt förstog jag att jag kommer ju säkerligen att försöka få fram ett resultat alldeles för tidigt, så ett clearblue 2-pack fick det bli. Nu ligger de där i en låda och bränner... Väntans tider, det är inte graviditetstiden, det är tiden före.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards