Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Förbannade vidriga verklighet

Så verkligheten kryper sig på. Inser att den är oundviklig. Jag tar steg efter steg framåt och emotionellt går jag bakåt.
Ännu en milstolpe att sätta en checkmarkering på nåddes igår. Upprivande och sårande. För varje check har jag kommit en bit, och jag har faktiskt lärt mig återigen att bita ihop, kamouflera det som gör ont och visa upp en sida lättare att hantera. Och det är skönt. Är lite mer min sorg nu. Alla andra har dragit sina strån till min stack, och nu är jag stark nog att våga börja tangera på sorgen. Och sörja, de vill jag göra ensam. Avskyr när jag måste rättfärdiga mina tårar. Ja! Jag vet mycket väl vad som är rätt och fel, men det gör ändå ont. Och eftersom tröst som oftast består av att just förklara hur "rätt" ser ut så känns det bättre att en kväll som denna, lägga mig på golvet med benen upp på soffan, låta musiken omfamna och envist försöka svälja bort illamåendet. Jag saknar inte sällskap ikväll, saknar inte ömkande meddelanden. Utåt är jag kraftigt på väg upp nu, vilket jag i viss mån också är, men jag kliver in i en ny fas nu.
Snart ska vi ses igen. Han och jag. Snart kommer jag höra Hans röst igen. Och jag har i ärlighetens namn inte en aning om hur jag kommer kunna hantera det. Vet vad jag vill, men tvivlar på att jag klarar av det.
Ältar återigen hur fan det kunde bli såhär, ältar frågan om hur kan kunde göra såhär, ältar alla varför tänkbara, och mitt nyaste i raddan - Vad gjorde jag för fel...? Vet att tanken är osund, men samtidigt ganska oundviklig i processen. Vi va i vår prime, "härifrån och framåt - du och jag". Inga förhastade beslut, inga stora händelser som inte både pratades igenom och tänktes igenom noga. De va tungt, vårt förhållande va långt ifrån en dans på rosor, det som gjorde oss till oss va övertygelsen om att vi ville vara tillsammans. På något sätt, och förhoppningsvis på ett bättre sätt än vi startat upp vårt gemensamma liv. Vi beslöt oss för att bilda familj, vi köpte ett hus tillsammans, vi va förlovade, vi stöttade varandra i allt, i motgångar den ene hade som den andre inte riktigt kunde relatera till, i medgångar, i livet.
Vad hände sen? Va fan hände sen? Däremellan det och det som vart?
Jag då? Trodde jag va mer värd för honom. Trodde jag va värd mer punkt.
Har varit så skönt med vilan de senaste veckorna. Men nu kommer den ikapp, den vidriga äckliga verkligheten. Allt de oundvikliga.
Några veckor till .... bara fortsätt att andas. Återgå till att trycka bort allt som känns jobbigt eller för nära. Nu är det fokus, fokus på resten av mitt liv. 2015 är ett helt oskrivet blad, rent och redo att ta emot mig. Måste se bortom den här sista tiden, den ska genomlidas, och där borta på andra sidan skymtar ljuset i tunneln, så hur skrämmande den där tunneln än må vara så är de bara att dra på gummistövlarna och vada genom skiten på botten och runt om i hela tunneln.
Jag är stark, och så pass knäckt, de kommer jag aldrig mer låta honom få mig att bli.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Tre år efter första mötet. En flytt på 30mil. En son som lyser upp allt. Och nu - nu är vi sen en vecka tillbaka äkta makar! Livet är en bergochdalbana, häng kvar när de går utför, för när det går upp igen är det värt allt. Kärlek, gränslös kärlek...

Tänk att vi nu kommit så långt in i graviditeten att planeringen av förlossningsväskan är igång. Känns surrealistiskt! Min pojke är aktiv som tusan i magen. Är en fantastisk period i mitt havandeskap. Huvudet har helt släppt vardagen och lusten ti...


Så sitter på morgonrapporten på jobbet och känner hur ont de gör under höger bröst. Allteftersom morgonen går så ger de inte riktigt med sig. Oron kryper sig på. Ringer BM som hänvisar till förlossningen. Okej, sagt och gjort. Ringer och får tid d...


Wow va tiden går. 50 dagar till jul 70 dagar till föräldraledighet 100 dagar till beräknad ankomst Jag mår riktigt bra i kroppen. Ingen foglossning än. Dagliga sparkar och buffande från min son. Jag är vaken. Handledernas smärta har nästan hel...

Ett nästan konstant buffande därinne i magen. Lyckorus varje gång min sambo får en knuff på handen. Nu äntligen har den där lyckan och längtan tagit mig i sitt grepp. Min mage är nu så stor att jag undrar hur stor den kommer bli då den riktiga växt...

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards