Alla inlägg den 1 november 2015

Då va den sociala oskulden tagen.
Att återigen få sova länge, vakna av ett finger som följer kindbenet, rör läppen och en hårtes som försiktigt placeras bakom örat. Mysigt! En lång frukost vid köksbordet. Sen en promenad i det fantastiska höstvädret som dagen bjöd på.
Efter va de dags att börja förbereda middagen för våra allra första gäster. En köttgryta späckad med rotsaker och svamp. En efterrätt bestående av smördegsinbakad chokladkaka med salta mandlar, färska hallon och hallongrädde. Marschaller som tänds välkomnade utanför dörren. Ingen nervositet, bara pysslande och underbara dofter som fyllde huset.
Allt gick perfekt! Min karl och min väninnas man fann varandra direkt. Maten smakade fantastiskt. Ett glas bubbel medans middagen färdigställdes och dukades fram.
Det bjöds på skratt, och spontandans i vardagsrummet. Och det vart sent.
Så morgonen idag missades till förmån för några extra timmars sömn.
Det va svårt att säga hejdå ikväll. Så pass svårt att jag fick tvinga bort tårar som oväntat började bränna bakom ögonlocken när vi vart ståendes länge i hallen. Jag vart ledsen när dörren tillslut stängdes. Ses på fredag... Men åh va de känns långt till fredag just nu. Några minuter gick och jag svepte in mig hårt i filten. Tyst och tomt och ensamt. Pling på dörren, jag lät en djup suck hjälpa mig upp ur soffan. Tada! Där stog han, med en påse ostbågar och en flaska läsk! Sötis! Med rummet fyllt till bredden med ljus och lite snacks och dryck känns de plötsligt inte fullt lika vemodigt.
En ny vecka att börja ladda upp inför.

Presentation


Min historia om vägen till en efterlängtad graviditet, om att bilda familj och bli mamma. Förhoppningsvis kommer den här bloggen följa mig då teststickan visar + genom en sund graviditet tills vår lilla plupp äntligen finns i våra armar och lång tid efter

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards